A 2007/08-as szezonban az idegenbeli mez Herbert Chapman tiszteletére készült. Az új szerelés olyan elemeket tartalmaz, amelyek Chapman futballra gyakorolt, máig is érvényes hatását emelik ki, és visszatér a fehér színhez, amelyet a klub történelme során sokszor hordott.
A trikó tónusosan sávozott vízszintesen, és Chapman nagyszabású újításai közül sokat leír, többek között a fehér labda, a gumistoplik, és a számozott mezek bevezetését. Az Ágyúsok legendája azért is kampányolt, hogy a Gillespie Road metróállomást átnevezzék Arsenal állomásra, hogy tovább reklámozza a klub nevét, és 1932-ben sikerrel is járt. A szereléshez tartozik még a bordó nadrág és a bordó-fehér sportszár - vízszintes csíkokkal, ahogy Chapman azt bevezette a klubnál a híres piros-fehér mezzel együtt.
A mezt, a gyártó cég Nike-val, Nike Dri-FIT technológiával készítették, amely az izzadságot a bőrről a ruha felületére vezeti a gyors elpárolgás érdekében, és tovább teszi kényelmessé a játékos számára.
A menedzser, Arséne Wenger nyilatkozott elődjéről: "Herbert Chapman megváltoztatta és formálta a klub jövőjét. Nagy hatással volt az Arsenal jövőjére, és valami hasonlót szeretnék elérni én is. Úgy gondolom, meg kell próbálni magasabb szintre emelni a klubot, és egy örökséget hagyni hátra."
A csapatkapitány, Thierry Henry az új viseletről: "Tetszik az új idegenbeli mez. Tudom, hogy a klubnak egy darabka történelme ez, mert régen hordtunk fehéret. Mindig szeretem, ha van mögötte egy kis történet. Mindig jó, valami friss, valami új. Tudni, hogy van valami a mez mögött - tudod, hogy miért játszunk fehérben. Nem csak úgy a semmiből jött. Már alig várom, hogy hordhassam."
Theo Walcott hozzátette: "A fehér az én színem. Mindig fehér cipőt hordok, és jól passzolnak egymáshoz. Ez nincs mindig így a mezzel, de ezt szeretem. Nagyon szép a stílusa, és jól érzem magam benne - és ez az amit igazából a játékosok elvárnak egy új meztől. Nagyszerű, hogy már ilyen fiatalon egy Arsenal mez hátán lehet a nevem, és nagyszerű lesz belépni az öltözőbe és látni felakasztva az új trikókat."
Jim Allaker, a Nike képviselője az Egyesült Királyságban és Írországban: "Az Arsenal Football Club történelme meghatározó szerepet játszik a klub sikereiben. Herbert Chapman úttörő szellemisége ma is él a jelenlegi csapatban, és egy olyan mezt akartunk megalkotni, amely segít megemlékezni Chapman újításairól, valamint a labdarúgásra és az Arsenal FC-re gyakorolt hatásáról."
Adrian Ford, az Arsenal reklámigazgatója: "A klub boldog a 2007/2008-as szezon új idegenbeli szerelésével. Herbert Chapman olyan személyiség volt, aki mindig magasabb szintre akarta vezérelni a klubot, és ez egybecseng Arséne Wengerrel. Ez a mez kihangsúlyozza az Arsenal egyik legfontosabb személyét, és tiszteleg előtte."
A 2005/06-os szezonban az Arsenal által viselt ribizlivörös mez hasonlít a klub első Highburyben töltött évadjában viselthez. A szerelésük arany felirattal van díszítve és a klub címerét is tartalmazza, ezt kíséri a fehér short és a szintén ribizlivörös zokni. Ezenkívül szerepeltetve van rajta természetesen a csapat fő szponzora, és ezek a mezek már ún. légáteresztos, könnyed és sportos anyagból készülnek.
Az idegenben viselt mezük a 2005/2006-os évadban sárga felsőt, fekete shortot és fekete zoknit tartalmaz, a 2004/2005-ös teljesen kék változathoz képest. A következő évben az Emirates Stadiumba költözéssel a játékosok visszatérnek a híres arsenalpiros viselethez.
1985-ben mielőtt a klub hivatásos klubbá vált volna a Nottingham Forest néhány játékosa (Fred Beardsley, Bill Parr, Charlie Bates), akik akkor csatlakoztak a Dial Square FC-hez (az Arsenal első neve), magukkal hozták korábbi vörös mezüket. A pénzügyi keret szűkössége miatt a legolcsóbb megoldást választották: a csapatot Nottingham Forest vörös mezével látják el.
Ez a mez vörös, hosszú ujjú galléros póló volt három gombbal az elején. A póló mellett egy térdig érő fehér shortot és vastag kék és fehér mintás gyapjúzoknit viseltek. A kapus ugyanezt viselte eltekintve attól, hogy póló helyett ő egy kézzel kötött krémszínű garbót viselt. Ez volt az a mez, amit a csapat az első szezonjában (1913/1914) viselt a Highburyben.
Beardsley, Parr és Bates szolgáltatták a mezeket és inspirálták nemcsak az Arsenal, hanem több másik csapatot is, hogy vörös mezben játszanak. Az egyik leghíresebb példa erre a Sparta Prague. Ennek az elnöke Dr. Petric 1906-ban járt Londonban, és hazatérve Csehszlovákiába, látva a Woolwich Arsenal-t, úgy döntött, csapata is ezekben a színekben szerepeljen. Mind a mai napig ezt a vörös mezt használja a Sparta Prague (Ez a mez nem azonos a 2005/2006-os szezonban viselt ribizlivörös mezzel, mert Herbert Chapman érkezésével (1925) kezd el kialakulni az a mez, amit ma is ismerünk).
Herbert Chapman volt az, aki az új mezt megalkotta: a vörös mez fehér ujjakkal és gallérral, valamint a klub jelvényével, ami a mez bal oldalán volt. 1950-ben lett megalkotva az idegenbeli mez. 1960-ban pedig megváltak a szőtt rögbi típusú felsőtől és egy új kötött mez jött be az előző helyére.
A hetvenes évek elején került a mezre az Arsenal híres ágyú grafikája. Ez volt az a mez amiben a csapatnak sikerült az első duplázás (League Championship, FA Cup (1970/1971)).
A hetvenes évek végén, a mezen megjelent a gyártó lógója is, ami ekkor az Umbro volt. 1982-ben megjelent az első mezen lévő szponzor, ami 1999-ben Sega-ra változott. Három évvel később a játékcéget az O2 váltotta fel, ami egészen a 2006/2007-es szezonig volt a szponzor. Ettől kezdve 8 évig a Fly Emirates lesz az Arsenal főszponzora.
Érdekesség, hogy amikor az Arsenal idegenben játszott a Hamburg ellen a mezen nem Fly Emirates, hanem Dubai szerepelt, ugyanis az UEFA szabályai tiltják, hogy egy meccsen mindkét csapatnak ugyanaz a szponzor szerepeljen a mezén.